Ett litet stort hus.

dockhus1 dockhus3 dockhus4 dockhus2

På påsken lekte Leia och jag med mitt gamla dockhus i Vasa. Vilken nostalgitripp för mig! Oj, vad jag längtar att flickorna skall bli lite större så vi kan ta det med oss hem. För dockhuset var mycket kärt för mig då jag var barn och jag var stolt över att ha ett lite ovanligare dockhus än det vanliga Lundbyhuset som de flesta andra hade. Det är i riktigt bra skick, vårdats med kärlek med andra ord, men vissa väggar kanske skulle må bra av en ny tapet och vissa möbler var nog lite väl nötta, dvs gick önder direkt en nästan treåring tog tag i dem. Kanske man redan nu kunde börja kika på nya möbler i smyg?

This entry was posted in Allmänt tjafs. Bookmark the permalink.

1 Response to Ett litet stort hus.

  1. Pia says:

    Häftigt, tror nästan att jag hade ett likadant dockhus när jag var liten 🙂

Leave a comment